søndag 13. mai 2012

Snart første måned over.

Ja, nå har jeg snart vært i Graz i en måned.
Fortsatt kjempe bra å være her. Har årna meg en del venner som ringer å maser om å finne på noe, så det er utrolig artig!!

Siden sist har jeg gjort litt forskjellig,  lørdag morgen ringte Chriz meg å ba meg komme til en fotballbane i nærheten, en haug av venna våres spilte moro fotballkamp mot andre fra andre lag. Laget dems heter Styria United, Styria er staten vi bor i. Så jeg tok sykkelen å begynte å sykle, i ett lyskryss møter jeg plutselig ei venninne fra ifjor som heter Katrin, som egentlig bor i Spania. Hu var bare hjemme ei helg, og hu skulle på samme fotball turneringa. Så det var moro!








Senere på lørdagen dro jeg, Chriz og Andrè fra Graz i bil forrige lørdag til Judenburg for å se på Pink Floyd Musicshow. En kino i 16ende etasje i ei kirke.. Utrolig artig, kinosalen var helt rundt som en sirkel, og filmen gikk i taket i 3D . Nå er ikke jeg noe veldig fan av Pink Floyd, men det var jammen meg sinnsykt. Var bare Pinkfloyd musikk med musikkvideoer.. Ble helt tatt med i filmen, så var utrolig gøy.. På veien til Judenburg stoppet vi innom Göss, der Gösser bryggeriet er, så vi dro å spiste middag på en kjempe ålreit restaurant før vi skulle gå inn på bryggeriet å på museumet, men så uheldige som vi var, så var det stengt.. Fikk tatt litt bilder utenfor og på området der da. og litt fra resten av turen, så de kommer her :



Kjølebag med plass til 6 halvlitere. 


en liten mil utenfor Graz, så kommer fjella. Fantastisk!


Andrè, kompis fra Tyskland men som bor å jobber her. Og Chriz 



Gösser fabrikken





Tok ett bilde fra bilen mens vi kjørte. 


 16 etasje på kirka vi så Pink Floyd showet! Rimelig OK utsikt.
 





langt ned til bakken ja.. 


Noen som tok seg en liten lur i godstolene under kinoen. 




Utrolig artig tur! kom hjem litt utpå kvelden til Graz, så da dro vi til Chriz så ett par filmer å tok kvelden med ro.



Her kommer litt bilder fra forrige ukes jobb:



Ene saga på jobben.. Artig sak.. 


Med saga over laget jeg dette på ett drag igjennom saga. 


Olli, en artig arbeidskollega. 


Jeg fikk jobben med å stå på saga å kappe, mens Olli høvler, Benjamin står på holder matrialene på plass for Olli..

Onsdag dro jeg Olli og Benjamin til ett nytt prosjekt, halvtime fra Graz. I en liten bondeby kalt St.stefans.
Der skulle vi gjøre klart til mandag, da vi skal reise ett hus. Elementhus.. Så skrudde på beslagsvinkler på hele muren til alle vegger, både utvendige og invendige. Å satte opp noe rakl av stillas.
her er litt bilder:





Trucken på jobben. 







Her ser dere vinkler som har blitt satt på muren innvendig og utvendig.. Og stillassen..





På torsdag var det mønsåsskål som vi kaller det i Norge, for det taket vi gjorde ferdig! For de som ikke veit hva det er er det en slags fest når taket er tett. I Norge spikrer man opp ett lite tre på mønet på taket å får ei flaske med vin eller sprit vis du er heldig.. I Østerrike møtte vi opp kl 5 rett etter jobb, til koldtbord og gratis drikke. Taler og sang, var ikke måte på . Her er noen få bilder..


Taket ferdig. 


Der er treet, ikke på mønet som vi gjør i Norge. Men balkongen funker det å! Han holdt en takke tale til alle som hadde vært der å jobba med taket..



En del av Luttenberger teamet. Andreas ( sønn av sjefen) helt til høyre. Så Günther, Josef, Miran og meg.
Var utrolig artig.


Det var alt for nå! Kommer mer senere en gang!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar