fredag 4. mai 2012

Heisann igjen !

Nå har det gått nok en uke her i Graz. Tida flyr, akkurat som den gjorde sist gang jeg var her..
Siste uka har vært sykt bra, har vært utrolig heldig med både vær å nye bekjentskaper. Har klart å bli så solbrent på ryggen så jeg må gå med Tskjorte på jobb, men det kan jeg vel takke meg sjøl for..
Jobben går fortsatt veldig bra, har begynt å komme litt igang med tysken igjen, så begynner å fortså litt innen jobb ihvertfall.. Verktøy og tall er det viktigste på jobb, og det begynner å gå glatt!

Ellers har jeg møtt en del nye folk, noe som er utrolig artig!! Har fått meg en veldig god kompis som heter Chriz, vi henger mye sammen å han tar meg med på ting jeg ikke har sett eller gjort før..
Idag har jeg også kjøpt meg en scooter, 400 euro med hjelm.. Ikke ille pris for en 2008 model som har gått 5000.. En eldre kar jeg kjøpte av, heldigvis snakka han engelsk, så han hjalp meg med å ordne forsikring og omregistrering for meg! Det var gull.. Bortsett fra at det sprutregna når jeg skulle kjøre hjem, fra andre sia av byen. Jeg på min nye scooter kjører å kjører uten å finne veien, til slutt har jeg ingen anelse på hvor jeg er.. Drit bløt og oppgitt forsetter jeg ett stykke til, før jeg finner ut at jeg har kjørt forbi døra til internatet mitt, uten å ha registrert at jeg var i nærheten.

Nå skal jeg og en kompis som heter Jacob fra Mexico straks bort til ett par venninner å ta noen øl før vi skal på "Spring meets campus", en oppvarmings fest for "spring festivalen".. Er en fest som er ute, noe som ikke er helt gunstig med tanke på at det regner ute.. Men vi får se hva kvelden bringer.

her kommer noen bilder fra de siste dagene :




Den isen der ser ikke bare god ut! Den var sinnsykt god!


Som oftest her jeg sitter i helger å spiser frokost eller lunch når det er fint vær.


Meg, Jen fra Canada og Mareike fra Tyskland. Mareike kjenner jeg fra ifjor, men Jen var ny. 


Schlossberg, fantastisk!









Julia og Chriz i Stadtpark. Her spiller vi Frisbee golf! Noe Chriz lærte oss.. utrolig artig.. Julia har vært i Norge ett år å gått på vanlig videregående i Valdres.. Så hu snakker norsk.. Nesten like bra som meg sjøl..


Chriz in action.




Chriz er stolt over frisbee'n sin som har lys i midten, noe som ikke synes på bildet. haha

Meg og Josef, en annen kul kar jeg har møtt.. Litt uheldig med Frisbee kastet, så det gikk ei rute gitt. Heldigvis ikke jeg som gjorde det..


Enkel carport som vi slengte i sammen iløpet av en halv arbeidsdag.. Alt ferdig kappa å ferdig malt på Luttenberger før vi dro ut å satte opp.




Oppstart valmtak.



Liten ølpause.


Miran og Günther, to kollegaer.. artige karer.


Josef, en av lærligene.. 




Tung faenskap.



Er bare en ti til tolv meter rett ned der han sitter.. Baller på denna karen der..






Motorsaga er alltid klar.. Bruker motorsag hele dagen på jobb.. Den står nesten å går støtt.. 


Ikke noe småtteri til skruer det her altså.



Her er da rommet mitt.. Til ventsre nederst på bildet er romkameraten min sin seng.. Ellers er dette hele rommet.. 



Utafor rommet mitt. Var noe feil med trikken, så alle ble kasta av.. Ekke så lett å se på bildet, men det regna som ett uvær.. Å jeg stod å gliste meg ihjel på rommet mitt..

Talas!





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar