søndag 6. mars 2011

Mer jobbing, og Bauernbundball!!

Nå har det gått noen uker til, å nå er vi langt over halvveis.. Begynner å grue meg til dagen vi skal dra.. Graz er en herlig plass å leve, alt er bra her.. Alle menneskene er å veldig ålreite her! Har mest lyst til å nekte å dra hjem.. Sjansen for at jeg flytter tilbake hit begynner å bli vanvittig stor..

For ca en uke siden var jeg å Hans Kristian på Schlossberg igjen med ei veldig god veninne vi har fått som heter Britta! Hu hadde også med seg en venn som var veldig hyggelig, som het Jan.. Var en morsom dag med masse bajasseri..



Dette bilde er tatt inne i Schlossberg tunnelen..






















Det var en kjempe artig dag!!



Nå har jeg jobba noen uker i Luttenberger, og jeg begynner å trives veldig godt! I forrige uke kom det en ny snekker tilbake til firmaet etter å ha tatt mesterbrevet. Han heter Martin å er snart 30 år eller noe sånt. Kjempe kul kar, som snakker litt engelsk.. Så nå jobber jeg med han å Miran ( slovenier ).. Kjempe artige karer, masse tullprat..


Pussemaskin inne på værkstedet! Artig sak.


Martin med orange lua, å Miran bak..





Dårlig bilde, men han var litt redd for å få isolasjon nedi klæra.. haha.. Crazy type..





På fredag denna helga, var det Europa's største ball her i Graz. Bauernbundball. Der går alle kledd i nasjonal drakta til Østerrike. Som er Lederhosen, drit stilig! Så jeg å Hans Kristian ordna billetter gjennom en venn av Britta, uten at Britta visste noen ting. Så dukka vi plutselig opp på ballet! Var kjempe artig! 17000 mennesker, bare god stemning.. Var en herlig kveld!! Klær fikk jeg låne av sjefen min..

 Her er noen bilder!


Litt trang bukse?



Rimelig stolt !! Dette er da Lederhosen..  Bare litt stolt da..



Meg, Britta å David





 Førstemann på dansegulvet.. 10 minutter senere var det helt fult



Staslige karer






Plutselig møttejeg på dem, sønnen til sjefen min i Luttenberger.. Han heter Andreas, artig kar..




Den vogna kjører dem rundt med hele kvelden, selger Jägermeister!

Det var ett sinnsykt artig ball. Hvis jeg ikke bor her neste år, så drar jeg ned igjen for å bli med på neste! det er helt sikkert !



Forrige søndag, organiserte Maria og vi norske middag for sjefene våre, å de vi bor hos pluss Gerlinde ( tysk lærer'n vår) .. Det var også en morsom kveld,  med litt tysk prat å god mat..


Ble noen bilder fra det å!


Jeg å Florian ( sønnen til Maria) .. 


Hans, Florian å Josef ( mannen til Maria ) 


Maria




mmmm.. Godt!


Da var alle på plass !




Jepp, dett var dett for denna gang! Kommer vel noe mer etter hvert tenker jeg, men ikke med det første !

Talas

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar